21 February, 2011

Cerita Satu Ari

Asalamualaikum pembuka bicara,
hai sedari dan sedara...

makan nasik ngan A. Galak
kejap ea, aku nk gelak..

hahahahahahahaha...


emmmmm...

suda3...

tajuk creita saya pada hari ini ialah...

Malunya saya... =P


Pada suatu hari, 22 Feb 2011... (mse ni ade undian pencalonan MPP bgi UiTM)
bru jew pas abiz kelas english...
aku n kgkwan plan nak g wat undian...
dalam borak2, sambil gelak..
ktorang bncang la jgak nk undi sape..



Bape2 minit pastu,

ku pandang kiri ku pandang kanan,
aku heran nape la bila orng pandang aku diorng senyum...
aku pown dengan konfidentnya wat mke poyo (bajet ensem.. haha..)


tup2..
sampai la mse aku wat undian...
time ni lagi la,..
semua yg datang nk wat undian sume pandang kat aku...
aku pown leks lagi.. cover macho la kowt.. haha..

xlme pastu undian pown da dibuat..
aku pown da lapar..
membe aku Sasa pown heboh nk balik cepat...
kluar je bilik undian.. aku terserempak dgn membe2 aku...
aku tegur...
diorng pown senyum..
aku pelik dan benar la jgak time tu...
pehal la sume nak senyum ngan aku..
oke2 maybe dorang pikir senyum tu sedekah...
dapat pahala..


xsampai 20 langkah kowt aku kira...
tiba2 satu suara datang menegur...
mirul tgk blakang ko...


alangkah tekujut n mcm nk gugur anak jantung den ni...
ade orang letak poster 'UNDILAH SAYA" kat blakang aku...
hoo, patutla mereka2 sedekah senyuman kat aku...

da la depan orang ramai, junior...
xsangka aku, akan dikenakan oleh Sasa membe aku tdi tu.... arghhhhh...
kepada yg bersubahat esp Abg Bo tq laa yo.. nnti la korg.. miahahaha (gelak jahat)
tpi yang xley bla pak guard pown join sekaki... sengaallll...



hadui..
tpi ni xbermakna aku marah ngan diorang...
aku amik ney mcm pengalaman baru je...
ye la an, aku slalu knekn orang...
haha, harini aku kna balik... kui3...


kpd korang yg penah terkena,
jgn la marah2...
pengalaman ni la yg rapatkn korang ngan kengkawan korang...


k sekian,
wassalammu..

No comments:

Post a Comment